marți, 19 august 2014

Calatorii #2: Budapesta, Ungaria

     Am avut norocul (sau nenorocul?) sa trec prin Budapesta, capitala Ungariei, de 2 ori. O data cu scopul de a o vizita, si o data doar pentru tranzit. Voi vorbi despre ambele separat.

     Prima oara am fost in anul 2013. Dupa ce am trecut prin tari ca Slovacia, Cehia si Austria, care m-au facut sa nu vreau sa ma mai intorc in Romania si despre care voi scrie in viitor, ultima destinatie era Ungaria, care din pacate, m-a facut sa vreau sa ajung mai repede in Romania.
     Am stat la hotel Bo18 si nu am fost dezamagit. Desi locatia nu e printre cele mai bune, fiind destul de departe de centru si intr-o parte destul de retrasa, hotelul a fost mai mult decat OK. Nu prea am inteles cum statea treaba cu parcarea publica asa ca am platit pentru parcare la hotel. Parcarea hotelului nu era prea departe, insa din cate am vazut nu prea era pazita. Camera a fost destul de mare, iar dotarile erau destule. A fost primul hotel, dupa ce am calatorit in tarile mentionate mai sus, in care pliculete de cafea si ceai din camera costau, asa ca am ramas putin dezamagit de chestia asta. Micul dejun a fost suficient si destul de variat, din cate imi aduc aminte. Per total, nu mi-a parut rau ca am stat acolo.
     Impresii despre Budapesta? Multe si destul de proaste. Hotelul era destul de departe de centru, asa ca zona nu era cea mai buna. Am vazut tot felul de oameni ciudati si mizerie. Am hotarat sa o iau pe malul Dunarii spre centru, insa am constatat cu dezamagire ca acesta nu prea era amenajat. Cu cat ma apropiam de centru oamenii ciudati se imputinau, iar mizeria parca disparea cat de cat. Insa aerul era destul de imputit si poluat.
    Am fost pe Insula Margareta. Mi-a placut pe acolo. Se puteau inchiria tot felul de lucruri cu care puteai sa mergi pe acolo si era frumos amenajat si o atmosfera placuta. Trebuie sa recunosc ca nu am trecut pe partea cealalta a Dunarii. Am vizitat numai Pesta, nu si Buda. Poate pe acolo era mai frumos. Am mers pe calea Andrassy, care se presupunea ca are cladiri cu arhitectura impresionanta. Intr-adevar, arhitectura era interesanta, insa cladirile erau intr-o stare destul de proasta, neintretinute. Am vazut de asemenea si Monumentul Mileniului care este defapt un ansamblu de statui. Sunt destul de interesante si merita vazute daca aveti drum pe acolo. Apoi am facut o plimbare prin parcul din apropiere. Nu prea era amenajat, dar se gasesc pe acolo un castel si o biserica care arata interesant.
     Ca sa inchei cu prima vizita, vreau sa va recomand un restaurant cu mancare buna, preturi acceptabile si decoruri unice in apropiere de Insula Margareta. Se numeste Cafe Jubilee. Totul incluzand mancarea si serviciile sunt impecabile.

     A doua oara am fost anul acesta, in 2014. De data asta, cu gustul amar lasat de anul trecut, cu greu am acceptat sa mai trec prin acest oras. Totusi am facut-o pentru o noapte. De data aceasta nu am mai dat de aerul imputit si poluat, nici de oamenii ciudati sau mizerie. Intr-adevar nu am fost nici sa vizitez, pentru ca nu am mai avut timp. Am stat la The Three Corners Hotel Bristol. Citez review-ul meu de pe tripadvisor: "We stayed there only one night. The staff was friendly and helpful. The room was clean, not sure if it had 4 stars standards, but we liked it.The Wi-Fi in the room didn't worked for us. The breakfast was good. Public parking nearby. We stayed there in the weekend so it was free.The location was good for us, because we wanted only to sleep. Not too far away from train station / city center. It's very close to a main road." A fost OK si nu regret ca am stat acolo.
     De data asta am avut ocazia sa vad gara, care mi s-a parut foarte frumoasa si interesanta. Din pacate nici aceasta nu prea era intretinuta. Am trecut si pe la Arena Plaza, care este un fel de mall. Puteti gasi de toate pe acolo daca sunteti pasionati de cumparaturi.
   
     In concluzie, desi prima oara Budapesta mi-a lasat un gust amar, a doua oara si-a mai spalat din pacate. Merita vizitat? Nu, cel putin nu Pesta. O sa insist si o sa vad si Buda la anul probabil. Daca totusi vreti sa mergeti prin acest oras, aveti ce vedea.

     Despre tara in general nu prea am ce spune, nu prea am vizitat-o. Din ce am vazut nu este prea frumoasa din punct de vedere natural si nici din punct de vedere al satelor/ oraselor. Totusi au drumuri foarte bune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu